Въвеждане на доброволен за бизнеса стандарт, който да гарантира, че в продуктите няма наличие на ГМО и под законовия праг за етикиране – това е искането на над 75% от българските граждани, според проучване, изготвено от извършено от MarketLinks, цитирано от greentech.bg.
 
 
78,4% от българите желаят стандартът да гарантира, че и животинските продукти са произведени без употреба на ГМО във фуражите.
 
Над 83% са посочили, че ако даден продукт е без съдържание на ГМО субстанции, това би го направило по-привлекателен и съответно предпочитан пред аналогичен продукт без подобно указание. Почти 70% от гражданите са готови да платят по-висока цена за продукт без наличие на ГМО вещества.
От екологично сдружение „За Земята“ припомнят, че при наличието на широко обществено доверие към етикирането за ГМО бизнсът би имал много по-голяма полза, отколкото ако изработи регулацията сам и не получи подкрепата на обществото.
 
„Само в Германия 4000 продукта носят знака „Без ГМО“, което генерира продажби за над 4 млрд евро,“ казват от „За Земята“.