Във Франция потреблението на местни ябълки намалява, отчита Дейвид Сочело, мениджър на Groupe La Blottière, компания, произвеждаща ябълки и круши за вътрешния пазар и за износ. Той отдава ниското потребление на времето и на богатата реколта от ябълки в Европа, пише Freshplaza.

Полша: Произвеждаме много ябълки и какво от това

Цената също е от значение. Тя е ключова в някои пазарни сегменти - особено на пазарите на едро, където може да се намерят ябълки на доста ниска цена, но те не идват от Франция, казва мениджърът.

Проблемите обаче не са само на вътрешния пазар. 

Групата изнася плодове в ред европейски страни, но отдава предпочитание на Близкия изток, Азия и Южна Америка. 

Пазарът в Близкия изток беше усложнен тази година. Това се дължи на силната конкуренция от нови източници на продукция - като Централна Европа, Източна Европа и Централна Азия, които обикновено представляват по-слаба конкуренция, казва Сочело. Тази година те са предлагали сортове като Гала на доста ниска цена. 

Според Дейвид Сочело в Азия пазарните условия са много по-добри.

Китайската реколта е с 30% по-слаба от миналата година поради измръзвания. Азия е по-взискателен пазар по отношение на качеството, което го прави по-малко достъпен за по-нови търговци. Статутът на френска ябълка на континента е доста добър. Ако искаме да запазим нашата добавена стойност и продажната цена, трябва да продължим да предлагаме продукт с най-високо качество. Хората често са готови да платят малко повече за качество, категоричен е Сочело.