„Отгледано с грижа в България“ е новата инициатива на МЕТРО, която превръща компанията в посредник между местните земеделски производители и професионалните ХоРеКа клиенти на компанията. 
 
 
Официалният старт на проекта бе поставен от министъра на земеделието, храните и горите Румен Порожанов и Георги Илиев, управител на МЕТРО България. 
 
„Инициативата, която е поета от МЕТРО, подкрепена от министерството, е прекрасна. Сами виждате „Отгледано с грижа в България“, като качество, като продукт. Благодарение на проекта всеки от вас ще има възможност да усети вкуса на тези продукти, което трябва да бъде насърчено и подкрепено. Хубавото на проекта е, че той ще бъде разширяван и още по-хубавото е, че интереса към клиентите е изключително голям“, каза министър Порожанов. 
 
 
Георги Илиев, управител и директор „Продажби“ на компанията, представи по-подробно ползите за самите фермери. По думите му новият модел на работа в МЕТРО позволява на българските фермери да доставят своята продукция директно в магазините на компанията и им гарантира справедлива цена за отгледаното от тях. 
 
„В момента стартирахме проекта с плодове и зеленчуци. Имаме над 100 подписани договора с местни земеделски производители. Плановете ни са до края на годината да ги удвоим - да имаме около 200 договора и заедно със земеделско производство от полско естество да включим и производители, които имат оранжериен тип производство, така че да подсигурим българска стока целогодишно“, коментира Илиев.
 
С въвеждането на модела за директно партньорство и доставка, МЕТРО подкрепя устойчивото развитие на малкия земеделски бизнес и допринасяме за растежа на местната икономика.
 
 „Смятам, че тепърва МЕТРО и други големи магазинни вериги ще ни помогнат с по-високата цена, което веднага ще се усети в джоба на производителя. Ние сме в преговори нашата стока, която ние произвеждаме да попадне в Централна и Западна Европа, благодарение на магазинната верига, но принципа обаче е овладей първо собствения си пазар и тогава мисли за чуждия“, сподели Георги Василева, организационен секретар на Асоциация български пипер.
 
В асортимента си за 2017 година компанията залага на над 150 сорта български плодове и зеленчуци. Очакваното минимално количество плодове и зеленчуци, което местните земеделци ще доставят директно до магазините на веригата е над 12 000 тона годишно. 
 
 
Васил Стоилов е земеделски производител. В стопанството си от около 15 декара, той отглежда пъпеши, червени и розови домати, както и  зелена салата. Стоилов участва в проекта от месец.
 
„МЕТРО ми помогна като ми подсигури сигурен пазар и ще знам, че стоката ми като се произведе, ще бъде продадена. Очаквам всичко да продължи както досега и се надявам те да са доволни от качеството, което предлагам, и аз да съм доволен от тях, и да разширявам стопанството си, разбира се“, обясни Стоилов.
 
Изключение не прави и месният асортимент, който също се базира на българско производство. Целта на МЕТРО е да предлага целогодишна доставка на прясно месо от български ферми. Агнешко от породи Каракачанска овца, Аваси, Ил-дьо-франс, уникалното месо на Източнобалканската свиня, прясно телешко, месо от свободно отглеждани пилета, са само част от асортимента, който вече е достъпен в МЕТРО магазините. 
 
Радостина Донева отглежда около 200 броя чистопородни Източнобалкански свине. Нейното стопанството се намира в село Веселиново. Тя е започнава работа с МЕТРО през ноември 2016 година, а през декември реализира и първите си доставки. Към момента месото й може да се намери във всички 11 магазина на МЕТРО.
 
„МЕТРО ни помогна да се организираме заедно с останалите стопани и членове на организацията за развъждане и съхранение на Източнобалканската свиня и да преодолеем целия логистичен процес,  така че месото от тези 20 ферми, чрез единна точка за контакт, да достига до МЕТРО. Очакванията, за разлика от досега, са да имаме някакъв гарантиран, прогнозируем пазар, така че фермерите да могат да залагат на някакви реалистични очаквания към производството си и да подобряват качеството, разбира се“, каза Донева.
 
 
Преди старта и набирането на фермерите, с които МЕТРО ще работи, бе проведена обучителна кампания със съдействието на Националната служба за съвети в земеделието (НССЗ). А днес около 6000 български ресторанта и над 300 000 професионални клиента вече могат да се доверят на МЕТРО при избора си на свежа и отгледана с грижа в България  продукция, с която да посрещнат изискванията на своите клиенти за добра и вкусна храна.
 
Когато говорим за развитие, то не може да бъде еднопосочно. Освен обучителна кампания за фермерите, експертите на МЕТРО от отделите „Плодове и зеленчуци“ и „Месо“ също преминаха специално обучение.
 
Въпреки тенденцията към отглеждането на много чужди и вносни сортове, благодарение на партньорството на МЕТРО с институции и университети, клиентите ще могат да опитат автентичния вкус на местните сортове и да върнат традиционния български вкус на своята трапеза.