В ход е първият промоционален проект, обединил пчеларския бранш в България. Проектът „Силата на пчелния мед” се реализира по мярка А „Техническа помощ за пчелари и сдружение на пчелари” от Националната програма по пчеларство (НПП) за тригодишния период 2014-2016 г. Той се изпълнява от Сдружението за биологично пчеларство, обединяващо осемте най-големи пчеларски организации в страната.

 

Това припомни заместник-изпълнителният директор на ДФ „Земеделие” (ДФЗ) Атидже Алиева-Вели по време на втория за София ден на пчелния мед. Алиева-Вели допълни, че проектът е на стойност 150 000 лв. и трябва да бъде изпълнен до 31 август 2014 г, а финансирането му ще се осигури с 50% европейски средства и 50% от националния бюджет.

 

Заместник-изпълнителният директор на ДФЗ изтъкна важността на обединението на пчеларските организации за бъдещото развитие на сектора. Алиева-Вели благодари на всички пчелари за упорития труд и усилията, които полагат за популяризирането на българските пчелни продукти и за запазването на тяхното качество.

 

По време на събитието Алиева-Вели наблюдава демонстрацията на центрофугиране на пчелен мед, както и всички игри и забавления, които Супер М и нейните помощници бяха подготвили за най-малките гости. Кампанията „Дни на пчелния мед” започна на 22 юни в гр. София.

 

Основното й послание „Силата на пчелния мед” тази година се разшири с мотото „Лъжица мед на ден и силата е с мен”. Събитията продължават до 29 юли 2014 г., а следващите дестинации са Варна, Бургас, Велико Търново и Елена.

 

 

© 2014 Всички права запазени. Позоваването на Фермер.БГ е задължително!