Преход към следващо поколение водни системи и услуги за кръговата икономика е темата на проекта NextGen. 

Агроиновации: Игрови модели в обучението за новите технологии в земеделието

Този проект, който се финансира по програма „Хоризонт 2020” ви представяме в брой 251 на рубриката „Агроиновации“, която Агри.БГ реализира със съдействието на Институт за агростратегии и иновации.

Инициативата NextGen демонстрира иновативни технологични, бизнес и управленски решения за използване на водата в кръговата икономика чрез десет високопрофилни и широкомащабни проекта в цяла Европа. Те ще разработят необходимите подходи, инструменти и партньорства за прехвърляне и повишаване на мащаба.

В основата на иновациите е водата като ресурс, като акцентът пада върху нейната повторна употреба в множество мащаби, поддържана от базирано на природата съхранение, оптимални стратегии за управление, усъвършенствани технологии за третиране, проектирани екосистеми и компактни/ мобилни системи. 

На следващо място е енергията, като се работи върху комбинирано управление на вода-енергия, пречиствателни станции като енергийни фабрики, воден топлопренос, съхранение и оползотворяване за свързани индустрии и търговски сектори.

Следващият ресурс по проекта са материалите – добив и повторна употреба на хранителни вещества, производство на нови продукти от потоци от отпадъци, регенериране и използване на мембрани за намаляване на разходите за повторна употреба на вода и производство на активен въглен от утайка. Целта е да се сведат до минимум разходите за отстраняване на микрозамърсители.

Проектът мобилизира силно партньорство между водни компании, индустрия, специализирани МСП, институти за приложни изследвания, технологични платформи, градски и регионални власти. Основава се на впечатляващо портфолио от минали изследователски и иновационни проекти, като използва множество европейски и глобални мрежи, гарантиращи реално въздействие.

251 брой на рубриката „Агроиновации“, която Агри.БГ реализира със съдействието на Институт за агростратегии и иновации, е разработена по материали на Европейската комисия и e предоставена като част от информационната кампания „Иновациите – винаги на мода!“.