„Иновативна система за вземане на решения при полски култури и консервационно земеделие“ е наименованието на проект на оперативна група по подмярка 16.1 от ПРСР 2014-2020. Дейностите на оперативната група в България, с координатор „Блуплан“ ЕООД, която ще изпълнява своя проект в периода 2020-2023 г., ви представяме в 190 брой на рубриката „Агроиновации“, която Агри.БГ реализира със съдействието на Институт за агростратегии и иновации

Как го правят: Регенеративно земеделие

Основен приоритет на проекта е разработване на нов организационен метод за вземане на решения при консервационото земеделие. 

Цели се научнообоснованото тестване и доразвиване на консервационното земеделие спрямо спецификите в България като алтернативна технология. 

Заедно с това ще се търсят устойчиви решения за предотвратяване намаляването на добивите и понижаване на икономическите резултати - основни проблеми на стопаните, започващи с консервационни обработки. 

Цел на проекта е и засилване на връзката между земеделски стопани и науката, ускоряване на трансфера на знания и иновации в практиката, повишаване на конкурентоспособността и устойчивото развитие на сектор зърнени и маслодайни култури.

Върху 10 тестови полета в различни региони ще се извърши сравнителен анализ за отглеждане на пшеница, царевица, рапица и слънчоглед при различни обработки  - оран, дисковане, No-Till, Strip-Till съответно със или без междинна култура. 

Ще се анализират опити за оптимизиране на торенето и за контрол на болести. Ще се закупят почвени сонди за проследяване на влага, засоляване, температура, ще се анализират резултати от почвени проби и идентификация на почвени микроорганизми. 

На база резултати и прогнозни модели ще се разработи и прилага система за вземане на решения при консервационно земеделие. Ще се разпространят и популяризират резултатите от проекта на Оперативната група.

190 брой на рубриката „Агроиновации“, която Агри.БГ реализира със съдействието на Институт за агростратегии и иновации е разработена по материали на ЕПИ-АГРИ и предоставена като част от информационната кампания „Иновациите – винаги на мода!