Българската компания за управление на поземлени активи „Агрион” организира нова кампания с продажби на земя в цялата страна, съобщиха от дружеството. На сайта agrion.bg са обновени предложенията. Компанията продава близо 2000 пакета с поземлени имоти.
 
В момента на пазара на земя са активни средните и по-малки производители, които купуват парцели с цел разширяване на дейността, както и хора, които искат да вложат средства с цел допълнителна доходност, потвърдиха експертите в компанията. Именно към тях са насочени предложенията за продажба на земя в „Агрион”. Парцелите са с различна големина в цялата страна, става ясно от сайта на компанията. Дружеството предлага и възможност за безлихвено разсрочено плащане за три години напред.
 
 
В България поземлените отношения се характеризират с голяма разпокъсаност на собствеността и огромно значение на арендата. Затова фермерите предпочитат да инвестират в покупката на земя и така да елиминират конкуренцията за наемането й, понижавайки бъдещите си разходи за аренда.
 
[news]
„Искаме да дадем възможност на повече хора да печелят от развитието на селското стопанство и от притежаването и обработката на земеделска земя като можем да съдействаме не само със сделките за земя, а и с експертни съвети, информация за пазара, търговски и юридически консултации ”, посочиха още от „Агрион”. 
 
Ако фермерите искат да увеличават добивите си, трябва да инвестират в подобрения като поливни системи, торове с дълготрайно действие и т.н. А това няма как да стане върху наета земя. Безлихвеното разсрочено плащане е добра възможност за онези от тях, които не могат да си позволят да извадят по-крупни суми за покупката на съседни на техните имоти, а искат да се разрастват. Заради ниските изкупни цени на продукцията и повишаващите се производствени разходи все повече земеделци и арендатори търсят по-гъвкави схеми за плащане на желаната земя. „Една от основните ни цели е да работим за окрупняването на земеделската земя – големият брой малки парцели оскъпява тяхната обработка и стопанисване и е една от най-сериозните пречки за повишаване на добавената стойност в сектора”, казват още от компанията.