Български и чуждестранни компании демонстрират отлична кондиция на Международната селскостопанска изложба „Агра 2016”, която ще се проведе от 24 до 28 февруари в Международен панаир  Пловдив.  Завръщат се фирми, които отсъстваха през последните три-четири  години, а  15% от заявилите участие до момента са нови изложители.  Тези данни  показват, че  агробизнесът  продължава да набира сила, и затвърждават възходящата тенденция от предишното издание на изложението.
 
Гръцки и турски компании буквално окупират палатите и откритите площи. Своя дебют на изложението прави една от най-големите турски фирми за земеделска техника. Представят се и нови участници от Гърция, предлагащи оборудване за оранжерии.  Обяснение за бизнес инвазията от двете съседни държави е фактът, че деловите кръгове там оценяват пазара в България като добър, а на изложението могат да се срещнат с широк кръг потенциални клиенти, тъй като се очакват над 30 000 посетители от страната и чужбина.
 
Голям е интересът към „Агра 2016” и от страна  на бизнеса в Западна Европа. Холандското посолство например значително увеличава площта на експозицията си, където ще презентира водещи компании от различни сектори. Силно участие заявява и Чехия.
Българските производители и дистрибутори демонстрират същото високо ниво. Повечето от завръщащите се изложители ангажират  по-големи щандове, за да покажат новите си  изделия и  пазарния рестарт на фирмите си именно на най-значимото  икономическо събитие за селско стопанство в Югоизточна Европа. То събира компании лидери, предлагащи технологии, техника, оборудване и материали за животновъдството и земеделието, нови  сортове и породи, модерни методи за производство, включително биологично, както и научни институти от състава на Селскостопанската академия.
 
Голям е интересът на посетителите към Специализираната изложба за биологично растениевъдство и животновъдство „БиоАгра“. Тя представя  екологичното производство на суровини, храни и напитки, както и биологичните продукти  като елемент от здравословния начин на живот. В „БиоАгра“ участват фирми, научни институти и експерти от всички сфери на биологичното земеделие и животновъдство, на производството на екопродукти и търговията с тях. 
 
„Агра 2016” и „БиоАгра 2016“ са част от второто издание на мегафорума за агробизнес, храни, вино и туризъм, организиран по инициатива на националния изложбен център и включващ  още пет международни прояви:  „Винария“ - за винарство и лозарство, „Фудтех“ - за храни, напитки, опаковки, машини и технологии,  „Апи България“ - за пчеларство,  „Хорека Пловдив“ - за оборудване на хотели, ресторанти, кафетерии и търговски обекти, „Вкусовете на Италия“ -  за висококачествени италиански храни и вина.
 
Съвместното провеждане на изложенията създава ефективна платформа за представяне на фирми, продукти и услуги в браншове, които се допълват и имат общи маркетингови интереси. Това привлича широк кръг посетители специалисти. 
 
Една от  „горещите точки” в рамките на мегафорума е уникалният  Град на виното, където участниците в Международната изложба „Винария 2016” ще представят  новите си колекции. Наред с изисканите  напитки ще стоят кулинарни  специалитети, приготвени от изявени  производители, които са част от  Международната изложба  „Фудтех 2016”. 
 
Изложенията „Агра”, „Винария” и „Фудтех”  отново се провеждат под егидата на Министерството на земеделието и храните. С негова подкрепа се организира и Конкурс за иновации, на който участници в трите изложби се конкурират с нови изделия и разработки в областите: селско стопанство и аграрни науки,  машини и технологии за производство на вина и спиртни напитки, машини и технологии за хранително-вкусовата индустрия. Целта е да се популяризират фирмите и организациите, създаващи иновации.