Лангенхаген, Германия, мрежа супермаркети проведе акция в защита на пчелите, прибирайки от лавиците си всички продукти, в чието производство ролята имат насекомите-опрашители. В цифри става дума за 2500 названия на продукти или около 60% от артикулите. Те пряко или косвено зависят от опрашването от насекоми, съобщава Topagrar.com.

Интернет-платформа за пчелари заработи в Германия

Бях потресен, когато видях списъка. Никой не си дава сметка колко хранителни продукта ще изчезнат, ако загинат пчелите, казва представител на търговския отдел, който взе участие в инициативата. По този начин търговската верига иска да подкрепи движението срещу използването на неоникотиноиди в ЕС.

Лейф Милър, изпълнителен директор на германската еко организация NABU, на свой ред разкритикува кампанията. Той я нарече „парадоксална“. Обяснението му е, че самото селско стопанство, което частично зависи от насекомите-опрашители, само представлява главен фактор за изчезването им.

Пчелите представляват третите по важност селскостопански животни за хората, след едрия рогат добитък и свинете.

Повече от 85% от дивите и култивираните растения в света зависят от опрашването, което осъществяват пчелите и другите насекоми.