Защитата на растенията във вида, в който го познаваме, даде своето, пише agribusinessglobal.com.

Използването на пестициди изисква мисъл

Технологичните, агрономическите и обществените промени ще повлияят в близките 5 години цялата верига на обращение на продуктите за растителна защита: производители, дистрибутори, търговия на дребно. И всеки един от тези бизнеси ще понесе все по-големи загуби.

Кои са революционните промени, които предстоят в сферата на продуктите за растителни защита? Част от тях са:

1/ Почти във всички страни по света фермерите остаряват. Все по-трудно става намирането на работна ръка. Тече и процес на консолидация на фермите. В Япония, където средната възраст на земеделските производители е 67 години, 80% от оризовите полета се пръскат с дронове.

2/ Технологичните продукти позволяват на азиатските фермери да прескочат етапа, който в Западна Европа е отнел 100 години. В момента се наблюдава преход от ръчен труд към споделена икономика, благодарение на който се дава достъп до трактори, безпилотни средства и  т.н. дори на дребните фермери.

3/ Изкуственият интелект и сензорните технологии позволяват дори на по-малките стопанства да използват рационално торове и продукти за растителна защита.

4/ Развитието на вертикалните ферми съществено намалява потребността от вода, торове и продукти за растителна защита.

5/ Разпространението на растителни алтернативи на месото в менюто не само на вегетарианците, но и на хората, които нямат нищо против консумацията на животинско месо.

6/ Отговорното потребление вече повлия на пазара на този тип стоки. Към тази тенденция може да се отнесе и увеличаването на търсенето на биопродукция.

7/ Кампании в медиите демонизират традиционните технологии в селското стопанство.

8/ Забраните върху определени препарати, провокирани от емоционални решения, без научна обосновка.

9/ Забраната на някои продукти за растителна защита затруднява отглеждането на царевица и соя, което се гарантира от четвърт от световния пазар на ПРЗ. В САЩ площите със соя тази година са намалели с 14%, което е довело до съкращаване на пазара на ПРЗ с 6-7%.

10/ Развитието на преките продажби по интернет вреди на дистрибуторския бизнес и търговците на дребно.