Проблем с облагородени орехи сорт-шебин, беледжик, чандлар и педро - дайте мнения

  • F
    здравеите приятели,искам да споделя проблема, които е при мен а имено как да се преборя с антракнозата .Знам за медните препарати с които да праскам касна есен и рано напролет.Някои има ли сащия проблем?
  • N
    Колега я ми кажи какви такси изисквания като био ти искат много е алтернативно и аз желая да участвам взел съм 20 тона огнил оборски тор и почвам да разхвърлям март по 10 кг на дърва както и докато ги окопават да мятам гранулиран фосфор и калии по 10 грама и кристалони на Yara Жълт и Червен , след което планирам да полея с размит оборски тор относно изскванията за био забранени са употребата на тежки инскетицидни препарати само ако са биологични и щадат полезните насекоми , както и употребата на каквито и да е промишлени гранулирани минерални торове и тези кристалони които ти изборих забранени са употребата на хербициди тоест борбата ти с плевели не е химична а механична или с хербицида както се базикаме ние Мотикана с мотиката или с фреза , Отностно препаратите мисля че не е проблем да пръскаш с фунгуран и шампион те не са системни фунгициди тоест не са с проникващо и лечебно действие а само превантивно това е общо взето и от торовете само хумус ако имаш възможност поливай с разтвоерн ако ли не ще трябва да ги внасяш на дълбочина близо до корените.... .Относно негативите които знам за оборския тор са следните : Може да внесеш нематоди зараза но не вярвам да имаш проблем и другото е че привличат поповите прасета .С този биохумусен тор не вярвам да имаш и един от тези проблеми сега в края на април и май изчакай да натрупат малко листна маса и ги напръскай един път и ако има дъждове и влажни условия при които спорите на гъбните болести много бързо се развиват може да ги напръскаш още един път след 2-3 седмици гледай концентрацията на разтвора да ти е към 0,03 тоест на 100 литра разтвор 300 грама от фунгуран или шампион , а на тон 3 килограма Успех и след това есента когато ти изпадат листата ги заори с дисковата брана и напръскай чрез обливане със същите препарати и същите концентрации.Гледай да имаш прилични поливки и много торене Обработка и т.н. Без вода и резитби адекватна растителна защита нещата стават трудно.Не лежи на ухото че ореха е сухоустойчив колкото по добра ти е агротехниката през годината толкова по-добре.Не забравяй колега че това е многогодишен вид при него от най-голямо значение е всяка година всичко да е перфектно защото има смущения през другата да нямаш болести и хлорози по листата и да гледаш да внасяш торовете поне до края на юни , когато имаш условия на залаганен а плодни пъпки .... В началатоо на органогенезата всички пъпки са листни тоест вегетативни , ако няма подходящи условия тоест равномерно минерално хранене и наличие на белтъчини в разтворими форми то те остават листни ако имаш обаче едни прекрасни условия като нормално торене добро поливане добро опазване от болести съответно ще имаш и много добри условия на залагане на плодни пъпки.Резитбите и формирането ги прави до 3-та година от там нататък ги ограничи !!! Целта ти е да влезнат в плододаване най-рано а тежките резитби водят до вегетативен растеж а не влизане в плододаване През първите години трябва да ги гледаш като яйце . Първа година : Режеш на метър и 50 и оставяш на 20-30 сантиметра надолу 3-5 скелетни клона с добър ъгъл на растеж нито много прав нито много остър за да нямаш счупване на тези клони все пак са ти скелетни гледаш да са под 45 градусув ъгъл отностно разположението на скелетните клони поне да са в различни посооки и разтоянието да е около 120 градуса между тях .... през втората гледай да премахваш лакомците и то лятото само !!! конкурентите ти на водача тоест имаш само 1 водач и евентуално клони растящи над скелетните ти клони разтящити вътре към короната целта е да има добър светлинен режим в цялата корона , както и да не се изнася растежа към върха нещо коеото ореха прави когато е засенчен ... тези резитби относно вътрешността ги прави на зелено чрез филизене за да не нанасяш големи тежки рани и изпозлвай смазка или просто блажна боя .... относно проблема с кореновите издънки нещо с което до днес си бия главата ... премахваш пак на зелено докато не отнемат доста хранителни вещества и на време ... другия най -добър вариант е след 3-4 -та година с глифоган за да се убие коренището тъй като избиват отново и отново и двойно .. но в био нямаш право така че само на ръка :( всички избили леторасли отново филизиш каквото е отдолу под скелетните се премахва защоото хранителните вещества достигат до тях първо ... Запомни колега в земеделието няма днес и утре всичко трябва на време Думкай яко вода и тори оформяй ги и особено в сухите месеци през юли август по -често поливки Този биохумус защо го внесе есента да го набива дъжда нали ама така си измиващ целия азот от органичния тор ,а той ти е необходим през март-април когато в почвата температурата не ти е подходяща за образуването на амоняк и ленсоусвоими форми на азот мой личен съвет ако можеш да го разтваряш в цистерна и да го съвместяваш в капковата ти система или просто да поливаш с нея е да го правиш ще си много доволен относно други алтернативи стига да имаш тор с торачката пролетта около дърветата на 1-2 метра в страни мятай дисковай на 8-10 сантиметра и като вали през пролетта ще си се усвоява друго нещо корените растят към тора и към водата това си е тяхно основна функция именно поради това ти давам този съвет чаткаш ли защотоо корените ще ти се растелят и дървото ще стане по мощно и мощно .Никога не влизай с плуг в градината си нещо което много хроа правят ще изпотрошиш всички корени и ще си навлечеш ядове.
  • F
    Колеги,през пролетта на 2013 засях орехи от БГ сортовете ИЗВОР 10 и Дряновски. Използвах схемата 10 на 10 . Сега към края на Март ще сложа още 20 дка. Отнова се спрях на БГ сортове. Сертифицирах се за БИО. Есента ги наторих с ХУМУС от червен калифорнииски червей,но до този момент НЕ съм ги пръскал с нищо. Искам да попитам колеги които са с БИО,какви препарати използват?- Само медсадаржащи препарати
  • P
    Колеги,през пролетта на 2013 засях орехи от БГ сортовете ИЗВОР 10 и Дряновски. Използвах схемата 10 на 10 . Сега към края на Март ще сложа още 20 дка. Отнова се спрях на БГ сортове. Сертифицирах се за БИО. Есента ги наторих с ХУМУС от червен калифорнииски червей,но до този момент НЕ съм ги пръскал с нищо. Искам да попитам колеги които са с БИО,какви препарати използват?
  • P
    Колега, дай някакви кординати
  • N
    Аз лично отглеждам дряново и шейново и имам много антракноза и бактериоза 10 на 10 са .... и гледам горе долу да пръскам пролет и наесен след опадане на листата с фунгуран или шампион .... относно сорта франкет това , което с1м чувал уш от ръководителите в Катердата по Овощарство че са с двоен добивен потенциал друг е въпроса в/у който трябва да се замислите колеги не всеки сорт расте добре при нашите условия ... а и Орехът не е студоустойчив вид .... много хора се оплакват от американски и турски сортове и т.н. има доста загиване на дръвчетата след 5-6 година .... незнам защо сте скептично настроени към нашата селекция .... Пръска ли се няма от какво да се страхувате няма ли РЗ естествено обаче става беля , както и горе са споменали колегите унищожавай растителните остатъци от листа това са елементарни растителнозащитни мироприятия и няма да имаш проблем и никога не истървай есенното пръскане Аз съм си твърдо за Българските сортове Твърде много съм съгласен с колегите горе посадъчния материал е безобразен дори моя но какво да се прави баща ми го е вземал ... най-добре сами си го правете та ореха е най-лесния вид за размножаване бодеш ядката макар че много често загнива .... не поливаш до 2-3 седмици преди присаждане тогава си поливате и в 2-ро 3-то десетдневие на август присаждате на прозорче .... заривате пъпката да не измръзне през есента към ноември а преди това пак пръскате с фунгуран това е истината колеги сертификати мертификати бош лаф пълно е отвратителен посадъчен материал ... И не си мислете че без вода става нещо той ореха може да е сухоустойчив вид ама я ми кажете каде са най-големите орехи ах познахте покрай каналите Без вода без РЗ без Торене нищо не става няма какво да се лъжем . И ако си мислите че може без тях да ви напомня че това са многогодишни видове ,които презимуват чрез оттичане на асимилати обратно в корена и натрупване на асимилати в стара дървесина , колкото по отвратителна ви е протекла агротехниката толкова по отвратителни и затормозени ще са ви дръвчетата.Няма ли торене и съответно има ли хлорози било то от хранителна недостатъчност или от наличието на болест се намаля фотосинтезата от там цялата вегетация на растението се смущава Желая ви успех .... Гъстото насаждение не е за предпочитане тъй като поради засенчването си ореха има склоността да изнася плодовете си на върха на короната и общо взето става кофти ;)
  • N
    Аз лично отглеждам дряново и шейново и имам много антракноза и бактериоза 10 на 10 са .... и гледам горе долу да пръскам пролет и наесен след опадане на листата с фунгуран или шампион .... относно сорта франкет това , което с1м чувал уш от ръководителите в Катердата по Овощарство че са с двоен добивен потенциал друг е въпроса в/у който трябва да се замислите колеги не всеки сорт расте добре при нашите условия ... а и Орехът не е студоустойчив вид .... много хора се оплакват от американски и турски сортове и т.н. има доста загиване на дръвчетата след 5-6 година .... незнам защо сте скептично настроени къ нашата селекция .... Пръска ли се няма от какво да се страхувате няма ли РЗ естествено обаче става беля
  • M
    Бравооооо!!!!! И ние сме се насочили към сортове чандлър и педро и франкет. Предстой ни засаждане есента, но още не сме избрали разсадник. За този в Петрич Елит се казва имате ли мнение? Престанете с тези хвалби за Българските сортове, та те на практика не са проучени и няма никаква информация за тях, ако има поне не е разпространена.
  • P
    Престанете с тези хвалби за Българските сортове, та те на практика не са проучени и няма никаква информация за тях, ако има поне не е разпространена. може ли някой да ми даде следната информация: 1. колко процента е плододаването на странични клонки ( демек режа една клонка на пролет от долу избиват 10 израстъка (примерно) колко от тях ще дадат плод тази година? за сорт чандлът цифтара е около 90%) за фернор около 70-80 се говори, за турските около 30-50% . къде е извор 10 в класацията? /или плододава само на връхната пъпка(което значи не можем да подрязваме и оформяме малка корона) в чили и америка чандлъра се сее на по 6*6 ,8*4, 7*3,5, ЗАЩОТО колкото повече го подрязваш толкова повече плододава!! Потърсете това в гоогле еарт 1240 E Caldwell Ave, Visalia, CA 93292 ‎ (559) 636-166 и гледайте ореховите насаждение , има хиляди ниви(чки) на около, от меню инструменти изберете 'линия' и мерете междуредията!! ще се изнедадате с каква точност до 10 см мери тая програмка , ако не успеете да ви кажа точно 6*6 са основно градините. защо? 2. През кои период е цъфтежа , нa женски и мъжки цветчета? за сорт чандлър женските цъфтят 1-10май което съвпада с втората половинана мъжките на фернор и вторичния мъжки цъфтеж на 'ронде де монтигнак' . ТА:кога цъфтят женските и мъжките на Българските сортове? ако цъфтят преди 5май аз съм умрял значи. около язовир тича имаме слани до почти 10 ти и българските сортове НЕ ПЛОДОДАВАТ . сряда пътувам за франция ще си купя ФЕРНОР цъфти 5-15 май ще пусна снимка от ФР. Датите могат да варират според климата, затова е по правилно да се каже и региона в които е направено отчитането. 3. каква е пълнотатана ядката пр ибългарските сортове? ако е ИДЕАЛНО запълнена?тогава няма да става за механизирано чупене, чандлър е с тоста 'въздух' вътре и се чупи с машина перфектно. 4.пазар. като продаваш зеле и кажеш че сорта ти е 'кйосе' всеки купува със затворени очи, като кажеш нещо друго .. трудно се продава. утре като тръгнеш да продаваш в европа кво ще им кажеш ? ЕМИ орех бе орех , много хубав издържа на студ и на болести.. друго е по телефона да кажеш 'чандлър - фернор-фернетте, франкуетте .. повече не пита ни за рандеман ни за черупка ни за нищо,той ги знае! Да Не ме разберете погрешно, не съм против Българските сортове, възмущавам се на липсата на информация по важни въпроси... Между другото честита 2014 г и всичко най най.
  • I
    проблема ти е в сортовете и местоположението.с пръскане не се решава всичко,например добре е наесен да събираш опадалите листа и да ги изгаряш,но това си е хамалогия освен това като ти израстат дърветата трябва да ги пръскаш с хеликоптер.има наши сортове които са по устойчиви и несе налагат такива гимнастики.иначе ще ти излязат златни тези орехи ако си решил да печелиш от тях .10 години ще ги чакаш да израстат,като след това проблемите ти в гъстото насаждение още ще нараснат(слабо проветрение,насищане със зараза,проблем с ябилковия плодов черввей,невъзможност за растителна защита),
  • F
    Никои ли няма този проблем,Доста хора са с орехи по 112 а никои не се е сбласквал с наи важните болести по ореха.
  • F
    Пишете колеги,кои как се справя с тези болести?
  • F
    Пишете колеги,кои как се справя с тези болести?
  • F
    Пишете колеги,кои как се справя с тези болести?
  • F
    Пишете колеги,кои как се справя с тези болести?
  • F
    Пишете колеги,кои как се справя с тези болести?

Можете да добавите до максимум 4 снимки към една тема. Разрешени формати: jpg,jpeg,png. Минимален размер: 300х150

Редакцията на Agri.bg не носи отговорност за коментарите и призвовава потребителите да спазват Условията за ползване на сайта

телен червей

цецо: пълен боклук е тоя натуралис мин година го полэвах

561 1

Пръскане за трева

kiko: Ходи до някоя агро-аптека ще ти кажат там.

2101 3

Пръскане на краставици с нуреле

stefka66: Здравейте,не е нужно да спазвате този срок,но нуриле не помага от опит знам.Пръсках с мосп...

7227 3

Мандарина - пожълтяване

petarkadakevliev: Аз имам подобен проблем, с лимон и мандарина. Препоръчаха ми също този акарицид, сигурно д...

3308 3

Билка срещу белокрилка

bilkobegins: Белокрилка - разтвор от мек сапун, сернокисела глина

5852 5