Проблем с ГНП на Болгар тк-80

  • I
    Колеги , нуждая се от помощ за въпросния трактор. Ползвам го с фадромно устройство и пропушваше леко , което е много дразнещо в затворени помещения , затова реших да занеса ГНП-то на стенд , за да я погледнат. Дюзите са стендовани със сменени разпръсквачи преди 1-2 месеца . Майсторът ми каза , че има леко износване на елементите и му казах да сменя всичко , за да не се занимавам повече с нея. На следващия ден я монтирах на трактора и след запалването му установих , че работи неравномерно. При подаване на газ от лостчето на помпата , тракторът си мени оборотите сам. При задържане на ~1500 оборота , започва да ги мени през 2-3 секунди в диапазона 1100-1500 , след определено време преминават в диапазон 1300-1500 и след 1 минута да кажем се нормализират точно на 1500. По време на промяната на оборотите , лостчето на помпата ми избутва ръката , не мога да го държа в едно положение , както си беше преди. Майсторът ми каза , че помпата била перфектна и не иска и да чуе да дойде до трактора , а аз не искам да я свалям отново. Имате ли някакви предположения ? Преди свалянето , всичко си беше перфектно , като изключим съвсем лекото пропушване.
  • D
    Ми 7 години карам Болгара така. За тебе ако е малко, кажи още колко да го карам. Това не е вярно или не ожеш да обясниш какво си направил
  • 9
    Ми 7 години карам Болгара така. За тебе ако е малко, кажи още колко да го карам.
  • D
    Ако е на болгар вземаш кингерит, и изрязваш гарнитура по формата на челото на помпата където се зацепва в ангренажа. Оставяш само дупка да мине оста с гайката и шлицовете дето зацепват в ангренажа, другото плътно закрито. Така ще изолираш централното мазане и няма да ти вкарва нафта в картера. Обаче ще се налага да сипваш масло на помпата. Не помня точно колко беше, 200-250гр някъде. Ако опуска много нафта ще започне да избива смесено масло и нафта отзад на помпата от охлювчето. Ако много изхвърля отзад по-добре си търси нова помпа. Тая фатка става само на болгар. На беларус с турбо и помпа с вакуумен регулатор не става. Те си остават задължително с централно мазане. Абеееееее,господин Клингеритов,952.2аз да питам ти това нещо правил ли си го някога,или си чул нещо такова? И ти като някоя баячка.Много ми е интересно да разбера,катооставя отвор само да премине шлицовата втулка,това зъбно колело,дето ще върти ГНП-токак ще иде върху фланецът на помпата за да лагерува? Ти изобщо имаш ли си представа,този фланец на ГНП-то,за какво служи,и изобщо кво се случва в този ангренаж,та си тръгнал да говориш глупости ,да се смеят хората с тебе? Но на такива като тебе,така им се пада,защото в този форум,сте се набрали все такива,че да си вярвате на глупостите един на друг,и да търсите евтини колеги помпаджии,та да ви осират помпите. Запомни само едно приятелю,че евтиният помпаджия,със сигурност не е свършил нищо,даже и по лошо е направил. В практиката това е доказано ,не веднаж и дваж,като гледам кво ми носят.По лошото е,че и в Пловдив се навъдиха такива евтини мошенници.
  • 9
    Ако е на болгар вземаш кингерит, и изрязваш гарнитура по формата на челото на помпата където се зацепва в ангренажа. Оставяш само дупка да мине оста с гайката и шлицовете дето зацепват в ангренажа, другото плътно закрито. Така ще изолираш централното мазане и няма да ти вкарва нафта в картера. Обаче ще се налага да сипваш масло на помпата. Не помня точно колко беше, 200-250гр някъде. Ако опуска много нафта ще започне да избива смесено масло и нафта отзад на помпата от охлювчето. Ако много изхвърля отзад по-добре си търси нова помпа. Тая фатка става само на болгар. На беларус с турбо и помпа с вакуумен регулатор не става. Те си остават задължително с централно мазане.
  • L
    Пак на майстор и да ти смени тампоните на регулатора. youtube има клипове
  • T
    Проблема ми с ГНП на Болгара ми е подобен като на колегата по-отгоре,помпата я носих ме на стенд заедно с дюзите,майстора останови,че проблем с нея и дюзите няма,направи й само някакъв реглаж,каза ми,че входа на горивото е малко и го е увеличил.На следващия сезон ми направи същите проблеми т.е. помпата на малки обороти не работи равномерно и ми вкарва нафта в картера.Не знам защо се получава този проблем с нафтата,всеки твърди,че е от разпръсквачите на дюзите,а помпата продължава да не работи равномерно след реглажа от майстора.
  • A
    няма помпа с централно мазане.винаги се налива масло на помпат.
  • D
    Колега,помпата и регулатора се мажат заедно,под задния лагерна помпата има един отвор,през който влиза масло и към регулатора,независимо от начина на смазване на помпата.Отвора се вижда при свален регулатор.Незнам само че,първият колега какво е търсил в регулатора,като ти помпата си я занесал за съвсем друго нещо.А за пропушването,определено иска малко аванс,както ти бях писал в първия път.
  • I
    Помпата е с централно мазане и си мисля , че регулаторът се маже също от това масло. Отново я свалих и я занесох на друг майстор. Той действително установи , че има проблем с регулатора и го смени целия . Не мога да си обясня първият майстор какво е правил по помпата , тя си работеше все пак. Тракторът вече поддържа стабилни обороти и пропушва леко точно така както преди да сваля помпата за смяна на елементите. Може би се нуждае от центровка или представата ми за пушене на трактор е сбъркана. При рязко форсиране не пропушва черно както е при другите ми трактори , а по-скоро сивкаво-черно . Бусът ми пушеше по същия начин , след което му дадох малко предварение на помпата и се оправи ,но при болгара не знам как стои въпросът с центровката.
  • P
    а наля ли масло на регулатора?
  • D
    от кои раион си колега
  • D
    ot kade si kolega dnes svalih moqta pompa i dyzi napalni mi se karterat s nafta tarsq stendadjiq
  • D
    При мен като дойде помпа,първо я качвам на стенда,за да и проверя елементите,за да знам какво търся,какво ще правя,след това се свързвам с клиента,да му обясня за какво иде реч и чак тогава започвам да работя по помпата.Защото много пъти има различни проблеми,при които си мислиш,че е от помпата,а всъщност не е.Проблема се оказва съсвсем другаде.Не смея да лъжа и да се бъзикам с клиентелата,защото тя ми носи печалба.Аз поне така работя,за разлика от моите колеги-помпаджии.За което незнам и не съм сигурен,си казвам,за да не стават издънки.Това е от мен приятели мои.
  • N
    първо си смени майстора,и знай че всеки майстор като види помпа първата му работа е да ти каже че елементите на помпата са за смяна защото от тук падат парите за тях,и след това може да забележиш че боята по помпата около елементите кадето съ свързани тръбичките на дюзите нее нарушена.потърси друг майстор и дано да случиш на такъв.Много рядко се налага центровка от агренажите.Ако при разглобяване на двигатела белезите на зъбните колела са спазени то помпата се зацепва в правилната позиця.
  • I
    Проверих зацепването на помпата. Махнах капака на клапаните , при затворени всмукателен и изпускателен на първи цилиндър , при продължаване на завъртането на коляновия вал , от тръбичката за първи цилиндър излиза нафта , т.е. си мисля , че е правилно зацепена и не идва от там проблемът.

Можете да добавите до максимум 4 снимки към една тема. Разрешени формати: jpg,jpeg,png. Минимален размер: 300х150

Редакцията на Agri.bg не носи отговорност за коментарите и призвовава потребителите да спазват Условията за ползване на сайта

Мнение за трактор Deuts Fahr 5080d

Правя тази публикация с цел помощ... Един колега от моя край ще взима нов трактор и иска...

38 0

Беларус ЮМЗ-6КМ

solun1: Ползвал съм акумулатори на МОНБАТ 12в/180а и пусков ток над 1200а - на ЮМЗ и на МТЗ82. Зим...

208 2

Беларус 921

Здравейте колеги.Имам въпрос за беларус 921-лозарски на старо,който се продава и имам инте...

101 0

Владимирец

Здравейте, търся да си купя тапата на отдушника на навеса, която е и нивомер.

96 0

Мнение трактор landini 7-210 и John Deere

Здравейте колеги, какво ви е мнението за ландини 210 слаби места, подръжка и общо взето вс...

284 0