Как се настройва плуг?

  • M
    колеги моля ви споделете как се настроива 2 плуг аз попринцип знам ама нестава както трябва значи нали когато трактора е в браздата лемежите трябва да лежът равно на земята но нещо когато направя задния да лежи целия равно предния лемеж е стъпил на земята само с левия си краи (страната с коята реже земята), а ако направя предниу да легни равно задния стъпва само на десния си край а точно там дето реже земята се вдига
  • K
    ето тука съм качил една снимка как да се позиционира плуга /3 корпусен/ има и формула http://agrotehnology.blogspot.com/p/blog-page_4120.html
  • M
    pod agal na ataka imash vpredvid da ostavia lemejite po legnali vmesto da se zabivat li a peta na plazeca li kazvash
  • M
    Монка, недей да стягаш силно обтяжките на стърките. По-добре ги остави хлабави и тогава плугът сам ще се води в права бразда като се саморегулира на плужната си пета - стига обаче да има здрави плужни пети. Проблема при теб сигурно е в това, че телата на плугът не са регулирани с правилния ъгъл на атака. Докато го улучиш остави по хлабави обтяжките на стърките, след което ги стягай последователно и ще разбере на къде има нужда да се засучи плугът за да работи правилно. Ако плугът има възможност да се регулира ъгълът на атака още по - добре. Щом те дърпа на ляво, значи петите на плугът натискат силно в почвата и усукват тратора. Затова намали ъгълът на атака с малко. така плугът ще захваща по малка ширина, но няма да ти криви браздата..
  • M
    kolegi nqkoi znae li zashto kato ora pluga mi darpa zadnicata na traktora na lqvo sled kato zedniq korpus ne e zabien pove4e ot predniq abe pluga e shto gode reguliran ama pak nestava
  • M
    na tazi snimka se vijda po dobre tto4no tam deto sam otbelqzal 4e i tozi e s nepraviqlna izrabotka a i sa slojili mnogo malko kolelo koeto se zatripva kogato ora v meka po4va poneje az sam slojil i trapa4va i ponqkoga mi se nalaga da ora i trapq v ve4e izorano i togava e ujas traktora se skasva ot boksuvane zashtoto koleloto vmesto da darji pluga na opredelena dalbo4ina to se zatrupva i po4va da ore vsashtonost razlikata mejdu tozi i moiq e 4e tozi ima edno tqlo pove4e ina4e e sashtiq i na men 1 korpus e postaven taka a vtoriq obratnoto
  • M
    blagodarq za otzivite kolegi okaza se 4e samiq plug ne e kakto trqbva tam deto se zahvashta korpusa za samata rama na pluga na men se zahvashta s dva bolta oba4e dupkite ne sa simetri4ni a ednata e po nagore drugata po nadolu i tova me bazika v nastroikata pluga mi e sashtiq na tazi snimka se vijda 4e i tozi e s nepraviqlna izrabotka
  • S
    4akai da zavali daj da napoi hybavo zemqta i togava 6te stane
  • S
    Колега, от обясненията ти разбирам, че става дума за двукорпосен плуг / с две плужни тела/ И така има значение дали плугът е с четен или нечетен брой тела. При тебе е с четен брой. 1. След като закачиш плуга, със оптигачите на хоризонталните рамена изместваш плуга така, че като застанеш зад него / зад плуга/ задния връх на предния лемеж да лежи на една линия със вътрешния ръб на дясната гума. Добре е ако има 2-3 см. застъпване. Ако е обратно, ако има растояние между гумата и задния ръб на плуга- това означаве, че ще остава малка ивица неизорано място. Ако пък има голямо презастъпване - губи се от общата работна ширина на трактора. Едновременно с това, пак като погледнеш отзад направлението на симетрията на трактора трябва да минава по средата между растоянието на двата плуга. Ако това не е спазено, в зависимост от това дали плугът е по вляво или по вдясно по време на оран трактора ще "БЯГА" към ораното или обратно. Както се казва трактора няма да държи браздата. 2. Със третото рамо /фитила или кавала/ незнам как ти го наричаш, развиваш или навиваш така, че лемежите да легнат равномерно по цялата си дължина. Тук внимай плугът трябва леко да натяга, т.е. Задния лемеж едва / чут, чут/ да докосва земята. Ако това не го спазиш то плуга или ще забива в земята /задния лемеж ще изплува или пък обратно задния ще се забива, а предния ще изплува. Тава е тъй да се каже хоризонтиране на плуга в надлъжната равнина. 3. Под задната лява гума подлагаш трупче дебело колкото е дълбочината на оранта на която искаш да ореш минус два- три сантиметра зада се компенсира потъването на трактора. Например искаш да ореш на 25 см. Трупчето да бъде 22-23 см. Ако нямаш трупче можеш да качиш двете леви гуми на бордюра. Сега със вертикалните рамена навиваш или развиваш така че плугът да стане хоризонтален. Обърни внимание, че по време на работа трактора е наклонен защото десните колела се движат по дъното на браздата, а плугът трябва да остане хоризонтален. Ако това не се спази лемежите ще останат "захлупени" или пък ще се опират на гърба си и няма да се забиват. Обърни внимание при първия ход /започваш да ореш/ плугът ще работи на половин дълбочина, защото трактора се движи по здраво място. Едва когато трактора легне в браздата ще работи на истинската дълбочина. Това е Желая ти успех..

Можете да добавите до максимум 4 снимки към една тема. Разрешени формати: jpg,jpeg,png. Минимален размер: 300х150

Редакцията на Agri.bg не носи отговорност за коментарите и призвовава потребителите да спазват Условията за ползване на сайта

Въпрос за дискова брана за малогабаритен трактор

Здравейте,колеги!Имам трактор 19 к.с. който тежи 1020 кг. и искам да му всема дискова бран...

367 0

Дискова брана Паллада 3200

nn: В нашето стопанство работим с такава брана, 4 метрова. Браната има много недостатъци. Ос...

780 1

Съвет за избор на култиватор

Ohluv88: Колега,само не купувай от Раломекс-Завет.Криви са,не работят равномерно.

1118 1

Каква е тази дискова брана???

: БД-2 ЦЕНАТА Е КАКТО СИ Я СПАЗАРИШ

2184 2

Има ли някой ползвал подобен плуг?

velimirdonchev: Здравейте и Честита Ви нова 2017 година!Нека бъдем здрави и годината бъде по-успешна за вс...

2301 5