Помпане на гуми - колко атмосфери трябва да са?

  • M
    колеги колко атмосфери трябва да се помпа гума 4.00-12 и гума 9.5-22 и това вярно ли е http://agronet.bg/agro-news/aktualni-novini/6253-po-malko-nalyaganeto-v-gumite-na-traktorite-po-niski-razhodi.html защото винаги съм мислел че по твърдата гума спестява гориво
  • M
    благодаря за отговорите оправих нещата
  • M
    На тях трябва да си пише.
  • S
    Трябва да попиташ производителя какви са стойностите между които трябва да варира налягането в гумата. Може да потърсиш в интернет, но мисля че на гумата трябва да е отбелязано. Когато го разбереш я помпиш на минималното налягане. Най-доброто сцепление се получава с възможно най-големия диаметър гума която може да сложиш на трактора при възможно най-малко налягане на гумата. Колкото до разхода, той е пряко свръзан със сцеплението на гумата и може да се каже че 1/3 от разхода се дължи на него. Сцеплението от своя страна зависи от 2 неща: Съпротивлението при търкаляне и приплъзването на гумата (буксуването). И двете са пряко свързани със физико-механичните свойства на почвата и тежестта на трактора. За да се получи максимална ефективност е много важно да се измери колко % е приплъзването на гумата. За целта се измерва разстоянието което изминава трактора под товар (примерно с плуг) за 10 оборота на гумата. След това се броят оборотите които прави гумата за същото това разстояние, но без товар на трактора (сам, соло). Изчислява се по формулата: Процент на приплъзване = (брой обороти на гумата при товар – брой обороти на гумата празен) х 100 / брой обороти на гумата празен Примернo: Брой обороти на гумата при товар – 10 Брой обороти на гумата без товар – 9 Процент на приплъзване = (10-9) х 100 / 9 =11% Нормалните стойности на приплъзване при различнтите видове почви са: виж линка http://www46.zippyshare.com/v/21789360/file.html Приплъзването се коригира със слагане на тежести на трактора или слагане на течност в гумите (най-често калциев хлорид). Как точно да го балансирате вече питате производителя. И в крайна сметка, 3те най-важни неща за да имате максимална тяга и сцепление, а от там и минимални разходи за гориво: - да се следват инструкциите от производителя как да се балансира трактора с тежести - да се работи в показаните граници на приплъзване на гумите - да се кара с минималното позволеното налягане в гумите П.С. Доста е по-сложно за обяснение и доста неща спестих, но общо взето е това. Данните са от факултета по почвознание на Щатския Университет в Северна Каролина. Които иска да им вярва. Избора си е ваш
  • P
    Цитат: '.... защото винаги съм мислел че по твърдата гума спестява гориво' при движение по асвалт наистина спестява, но при тежка работа напомпаната гума прибоксува доста повече, може би от там нещо да се променя
  • R
    ако няма упътване помпиш да стъпи на три грайфера

Можете да добавите до максимум 4 снимки към една тема. Разрешени формати: jpg,jpeg,png. Минимален размер: 300х150

Редакцията на Agri.bg не носи отговорност за коментарите и призвовава потребителите да спазват Условията за ползване на сайта

Case 2188

Здравейте,обмислям покупка на комбайн Case 2188, като основно ще го ползвам за услуги.Няко...

32 0

Съвет за комбайн

Aleksandr Raichev: Case 1680

172 2

Вариатор

Здравейте, отскоро моя Клаас Европа започна да чупи външното лагерче на вариаторната шайба...

117 0

СЪВЕТ

solun: Да, има значение марката и модела на комбайна.

852 8

Модификация на двигател Claac 96?

ivanpetrovbg: Номера е на блока, до помпата за гориво.

522 1